Haber

TCDD Türkiye’yi “demir ağlarla” örüyor

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Hasan Pezük, ülkenin demiryolu ağını geliştirmek için kuzey-güney ve doğu-batı yönlerinde bir dizi proje yürüttüklerini belirtti.

Demiryolu projeleri hakkında bilgi veren Pezük, şu anda 11 bin 668’i konvansiyonel, 2 bin 32 YHT, 219 kilometre hızlı tren sınırı olmak üzere toplam 13 bin 919 kilometre demiryolu hattına sahip olduklarını bildirdi.

Pezuk, mevcut hatların yüzde 58’ine tekabül eden 8 bin 46 kilometresinin sinyalli, yüzde 51’ine tekabül eden 7 bin 142 kilometresinin ise elektriklendiğini bildirdi.

Türkiye’nin vizyon projelerinden biri olan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesinin 26 Nisan 2023’te tamamlanarak hizmete girdiğini hatırlatan Pezük, güzergah boyunca Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas’ta toplam 8 istasyon ve gar yapıldığına, demiryolunun 405 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas ortasında 12 saat geri gittiğine işaret etti.

Devam eden projeler hakkında bilgi veren Pezuk, şunları söyledi:

“177,5 kilometredeki Banaz-Eşme-Salihli-Manisa ortasındaki 508 kilometrelik Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin altyapı işleri kuruluşumuzca yürütülmekte olup altyapı işlerinde yüzde 57 fiziki ilerleme sağlanmıştır. Altyapı yatırımlarında kalan altyapı, üstyapı ve EST işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından düzenlenen ihale kapsamında tamamlanacaktır.

Bursa-Yenişehir kesiminde yer alan Bursa-Osmaneli Hızlı Tren projesinin altyapı işleri büyük ölçüde tamamlanmış olup, AYGM tarafından imzalanan sözleşme kapsamında projenin kalan altyapı ve üstyapı işleri tamamlanacaktır.

Mersin-Adana-Gaziantep Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamındaki GAZİRAY projesi tamamlanarak hizmete açıldı. Mersin-Adana arasındaki projenin 3. ve 4. hat altyapı çalışmaları tamamlandı. Adana-Ceyhan alt ve üst yapı işleri, Toprakkale – Bahçe tünel kesimi ve Bahçe-Nurdağ varyantı alt yapı işleri kuruluşumuzca devam etmektedir. Proje kapsamındaki altyapı ve üstyapı işleri AYGM tarafından yapılacak ihaleler kapsamında tamamlanacaktır.

Halkalı-Kapıkule hattı

Yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule hattıyla ilgili olarak Pezük, 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminin yapım işlerinde yüzde 63,33 fiziki ilerleme sağlandığını, 275 milyon Euro’luk Avrupa Birliği Hibe Fonu’nun tamamının projenin finansmanında kullanıldığını bildirdi.

Pezük, “Proje bileşenlerinden Kapıkule gar ilavesi yapım işi ihale çalışmaları devam ediyor. Güzergâh üzerinde 4 yeni istasyonun yapılması, Çerkezköy ve Edirne istasyonlarının hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi için ihale yapılacak. Projenin Ispartakule – Çerkezköy ve Halkalı – Ispartakule kısımları AYGM tarafından ihale edildi, sözleşmeler imzalandı ve çalışmalara başlandı.” bilgileri verdi.

Hasan Pezük, Konya-Karman hızlı tren projesinin 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla hızlı tren sınırında altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini belirterek, elektrifikasyon işleri için haziran ayı sonunda ihaleye çıkılarak altyapı, üstyapı ve elektrifikasyon çalışmalarına paralel olarak sinyalizasyon imalat çalışmalarının da tamamlanmasının planlandığını bildirdi.

Pezuk, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Ankara-İstanbul ortasındaki tamamlama çalışmaları kapsamındaki 14 kilometrelik Doğançay Ripaj-1 kesimindeki çalışmalar tamamlanmış ve 22 Haziran 2022 tarihinde 250 km/h hızla işletmeye başlanmıştır. 12 kilometrelik Doğançay Ripaj-2 kesiminde ve T-26 tünel kesiminde üretim çalışmaları devam etmektedir.

Bu projelerin yanı sıra Sivas-Zara, Sincan-Yenikent-Kazan Soda, KONYARAY, Köseköy-Gebze üretim çalışmaları ile 555 kilometrede elektrifikasyon ve 1.460 kilometrede sinyalizasyon devam ediyor. Ayrıca yük taşımacılığının artırılması kapsamında lojistik merkez ve iltisak hattı üretim çalışmaları kapsamında Sivas ve Boğazköprü lojistik merkezleri, Niğde Andaval yük merkezi ve Gelemen Tekkeköy kavşak sınır ilişkilerinin üretimine devam edilmektedir.”

“Ülkenin her yerinde demiryolu”

Türkiye’nin dört bir yanını demiryolu ağıyla buluşturmak için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Hasan Pezük sözlerini şöyle tamamladı:

“Doğu-batı demiryolu projesi için yeni demiryolu koridorunu oluşturacak Erzincan-Erzurum-Kars, Antalya-Burdur/Isparta-Afyonkarahisar-Kütahya-Eskişehir ve Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri, Samsun-Şıralı, Gaziantep-Şıralıur, Gaziantep-Şıralı sınırları inşaat projeleri ile 2053 Ulusal Ulaşım Ana Planı hedefleri kapsamında demiryolu ağının geliştirilmesi amacıyla, trenin hazırlanması için yeni hızlı yol, Samsun-Şırıkkale ve yeni tren projesinin sınırları, Planlama çalışmaları da devam ediyor.

Bu plan doğrultusunda, demiryolu sınır uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye, yolcu taşımacılığındaki payının yüzde 0,96’dan yüzde 6,20’ye, yük taşımacılığındaki payının yüzde 5,08’den yüzde 21,93’e, hızlı tren ve hızlı tren ilişkisi olan il sayısının 8’den 52’ye, hızlı tren ve hızlı tren ilişkisi olan il sayısının 8’den yüzde 5’e çıkarılması hedefleniyor. 52, ihtiyaç sahibi sayısını 26 lojistik merkezden yüzde 12’ye çıkarmak için, yenilenebilir yük taşımacılığı toplam sayısını 26’dan 448 milyona çıkaran yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanacağı belirlendi.

haber-finike.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort